21 Haziran 2012 Perşembe

Allah'in Varliği ile ilgili Bir Soru?

Soru: hasan x
1. ben allahı göremiyorsam o beni nasıl görüyor?
2. bir tane olan allah nasıl her yerde oluyor?



El-Cevap : Öncelikle bu sorunun "ben" ifadesiyle başlaması yaratanın, her sözünde "biz" derken kulunun çok cesurca davrandığını gösteriyor. Sorulan bu soru: soran kişinin kendini ne olarak ve nerde gördüğü açısından çok önemli. Eğer kişi kul olduğuna inanıyorsa bu sorunun hadsizliğini kabul eder. Görmüyorsa zaten bir Allah araması da anlamsızlaşır. Radyo frekanslarını kimse sorgulamıyor, kimse de inkar etmiyor. Radyo frekanslarının sorgulanmasını isteyen bi şeytan da yok! Size bir hikaye anlatayım, iki sorunun da cevabını alacaksınız.
       Mevlana Hazretlerine 3 ateist gelmiş, bilge de insanlarmış(yemişim bilgeliklerini) "Sana üç sual soracağız. Bilirsen dinini tanıyacağız." demişler."
       O dönem "sorkiogrenesin.blogspot.com" olmadığı için "sorki öğrenesin evladım demiş"
Soru 1: Allah var diyorsunuz, ama göremiyoruz
Soru 2: Şeytan ateşten yaratıldı, insna topraktan diyorsunuz, şeytan cehenneme gidecek ateş ateşi yakar mı?
Soru 3: İnsan neden özgür değil?
        Mevlana Hazretleri ocağın başındaki kerpiç tuğlayı bir tanesinin kafasına geçirir. Adam yere serilir (2.80). Doğru kadıya giderler. Kadı hayret eder. "Hazret sen mi yaptın bunu der?"
       Mevlana hazretleri bana soru sordular cevap verdim der. Şimdi soruyorum.
 1- Kafan ağrıyor mu?
     Evet
   -Ağrısını göstersene...
2- Sen topraktan yaratıldın değil mi?
     Evet
   - Kerpiç senin kafanı nasıl acıtsın
3- Yaşasın özgürlük...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder